2000-luku

  • Hyvinvointiin liittyvät asiat ovat näkyvästi esillä joka neuvonta-alalla. Kotityöstä kehitetään hoiva-alan yrittäjyyttä. Myös monet luomu- ja lähiruokayritykset pääsevät vauhtiin. Yrityskohtaisen neuvonnan osuus lisääntyy.
  • Elintarvikekampanjat rohkaisevat terveyttä edistäviin ruokavalintoihin. Villiinny viljasta, Kaveriksi kasviksia, Vaihda pehmeisiin ja Piilorasvat esiin, kehottavat kampanjat. Parrasvaloihin pääsevät Mainiot marjat. Etsitään Makua mausteista ja ytyä yrteistä sekä vähennetään suolan käyttöä.
  • Naisten maatalousmerkki uudistuu AgroNaisen avaintaidoiksi.
  • Kansainvälinen toiminta lisääntyy. Monet kansainväliset hankkeet saavat alkunsa. Järjestö on myös järjestämässä kansainvälisen maaseutunaisten  järjestön, ACWW:n, maailmankongressia Turussa.
  • Trendikäs kasvisruokavalio otetaan neuvontaan mukaan vuonna 2001. Julkaistaan Kasviksista elinvoimaa – vegetaristin ruokaopas, kalvosarja ja CD-rom.
  • Järjestö tunnetaan suurtapahtumien ruokailu- ja kahvilapalvelujen järjestäjänä.
  • Miljoona kilometriä liikuntaa -kampanja liikuttaa osallistujia seitsemän miljoonan kilometrin verran ja saa Suomen Ladun Vuoden Liikuttaja -palkinnon. Sentit peliin -kampanja kutistaa vyötäröitä 7,5 kilometriä.
  • Kuntoillen kylät kuntoon -kampanja houkuttelee 6 000 osallistujaa raivaamaan pusikoita ja siistimään tiemaisemaa.Tieluontoa ja lähimaisemaa kehitetään monilla hankkeilla ja kyläkävelyt tulevat suosituiksi.
  • Ympäristövastuullisuus nostetaan esiin maaseutumatkailuyrityksissä. Maisemanhoitoyrittäjyyttä aletaan kehittää.
  • Tietotekniikan kehitys etenee ja sen pariin kannustetaan Hyötyä ja iloa internetistä -koulutuksella.
  • Vuosittain kursseilla tavoitettujen määrä vaihtelee 9 000 - 17 000.
  • Hankerahoitus näkyy yhä voimakkaammin myös koulutuksen ja neuvonnan määrässä.

 

 

Jaa

Ota yhteyttä

Palvelut